عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ خوشه چین خوش اومدین امیدوارم که از مطالبش خوشتون بیاد اینجا میتونین هوشتون رو بررسی کنید خودتون رو روانکاوی کنید خودتون رو زیبا تر کنید اهنگ music گوش کنید چت chat کنید نظرتون رو بگید و......

نظر شما درباره مطالب ...؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 82
:: کل نظرات : 53

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

downlod * screen saver * wallpaper * pictur * mobile عکس ، عجایب ، تستها ، روانشناسی ، حکایت

5 راه خلاص شدن از بوی بد بدن
ساعت 21:11 | بازدید : 1040 | نوشته ‌شده به دست منا | ( نظرات )

این مطلب رو حتما بخونید خیلی جالبه ودر موردش نظر بدین

  تميزي فقط حمام كردن و عطر و ادكلن زدن نيست. شما ممكن است بسياري از اصول اوليه بهداشتي را هم رعايت كنيد اما فقط با چشم‌پوشي از چند نكته ظريف اما مهم، دچار بوي نامطبوع بدن شويد. در صفحه «پوست و مو»ي اين هفته با برخي عواملي كه انتظار نداريد باعث بو گرفتن بدن شوند آشنا مي‌شويد...

   1 اگر بعد از دوش گرفتن خودتان را خوب خشك نمي‌كنيد...

رطوبت بين چينه‌هاي پوست مثلا زير سينه‌ها زيربغل، كشاله‌هاي ران و يا لاي انگشتان پا محبوس مي‌شود و چون در اين قسمت‌ها راهي براي ورود هوا وجود ندارد، براي قارچ‌ها و باكتري‌ها فرصتي مناسب پيش مي‌آيد كه به توليد مثل بپردازند و در نتيجه بوي بد و سوزش ايجاد شود.

راه حل: بعد از اينكه از حمام بيرون آمديد و خودتان را خشك كرديد، سشوار را روي درجه سرد تنظيم كنيد و تمام قسمت‌هايي را كه ممكن است خيس مانده باشند سشوار بكشيد. همچنين مي‌توانيد از پودر‌هاي جاذب رطوبت حاوي عوامل ضدقارچ هم براي بدن و كفش‌هايتان استفاده كنيد.

  2 اگر عاشق غذاهاي تند و تيز هستيد...

غذاهايي كه كاري و سير و ديگر ادويه‌هاي درست حسابي را دارند نه تنها دهان را بدبو مي‌كنند بلكه روي بوي بدن شما هم تاثير مي‌گذارند. وقتي اين غذاها صرف شد و به دستگاه گوارش رسيدند، چند نوع گاز بدبو حاوي سولفور توليد مي‌كنند. بسياري از اين محصولات فرعي در روده‌ها و كبد متابوليزه مي‌شوند اما بعضي از آنها مانند متيل سولفيد جذب خون مي‌شوند و به سمت شش‌ها و منافذ پوستتان مي‌روند. اين اثر ممكن است ساعت‌ها در بدن شما بماند.

راه‌حل: با شستن دهان و يا جويدن مقداري جعفري مي‌توان موقتا اين بوهاي زننده را برطرف كرد اما تا گوارش غذاي تند و تيزي كه ميل كرده‌ايد انجام نشود، اين بوها با شما همراه‌اند. البته اگر شما و اطرافيانتان همه با هم يك نوع غذا را نوش جان كرده باشيد، به سختي بوي بدي از يكديگر حس مي‌كنيد اما ديگران به خوبي بوي شما را تشخيص مي‌دهند.

   3 اگر فقط دندان‌هايتان را مسواک مي‌زنيد و به فکر زبانتان نيستيد...

اگر هنگام مسواك زدن زبانتان را فراموش كنيد نفس شما آن‌قدر كه انتظار داريد تازه نخواهد بود. زبان پوشيده از هزاران پرز ريز است كه مي‌تواند جايگاه مناسبي براي لنگر انداختن ذره‌هاي غذايي باشد. پس حتي اگر مرتب مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد ذرات غذا بين پرزهاي زبان شما جمع مي‌شوند و باكتري‌ها را به خود جذب مي‌كنند و اين باكتري‌ها شروع به توليد سولفيد هيدروژن كرده و بوي بد ايجاد مي‌شود.

راه‌حل: شستن دهان ممكن است به شما كمك كند اما بهترين راه براي زدودن اين باكتري‌ها و سلول‌هاي مرده و ذرات غذايي استفاده از اسكريپر زبان است همچنين مي‌توانيد روي زبانتان را با مسواكي كه موهاي زبر و تيز دارد مسواك بزنيد استفاده از خمير دندان‌هايي كه حاوي كلر دي‌اكسيد هستند و يا روغن درخت چاي (داروي ضدعفوني‌كننده با بويي خوش) هم تاثير چشم‌گيري دارد

برای راههای بیشتر به ادامه مطلب برید



:: موضوعات مرتبط: 5 راه خلاصی از بوی بد بدن , ,
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
:: ادامه مطلب ...

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد